ALPS Beirut

Home » Classes » Hvilke råd ville du give til en der kommer for at studere arabisk i Beirut?

Hvilke råd ville du give til en der kommer for at studere arabisk i Beirut?

Kan du fortælle os lidt om dig selv? (såsom.. hvor er du fra? Hvad laver du her? Hvordan fandt du på at vælge ALPS? Studerede du levantisk arabisk eller moderne standardarabisk?)

Jeg er fra Arhus og studerer Arabisk- og Islamstudier. Jeg er i Libanon som et led i uddannelsen, hvor jeg saa har valgt at have arabisk timer paa ALPS og derudover udforsker landet og kulturen. Nogle medstuderende i Danmark havde fortalt mig om ALPS. Derhjemmefra havde jeg mest moderne standardarabisk, saa levantisk arabisk startede jeg naemest fra frisk her paa skolen.

Hvilke råd ville du give til en der kommer for at studere arabisk i Beirut?

Jeg vil raade dem til at komme igang med sproget med det samme. Begynd paa skole og gaa saa ud og brug det, snak! Man kan starte med at snakke med venner eller bekendte, hvis det faar en til at foele sig mere sikker.

Hvordan var din oplevelse på ALPS?

Min oplevelse har vaeret god. Med haardt arbejde var de smilende fleksible og imoedekom alle vores krav.

Har du været i andre arabisktalende lande? Hvis ja, hvilke ligheder og forskelle fandt du ift. Libanon?

Jeg har kun vaeret i Marokko, udover Libanon, og som kvinde er det meget mere behageligt at bevaege sig rundt i Libanon. I Libanon kan mange engelsk og fransk, hvilke goer at man skal forblive insisterende om at tale arabisk med folk, men det var naesten det samme i Marokko, hvor de talte fransk.

Hvis du nogensinde kommer tilbage til Beirut, hvad vil du så gøre anderledes?

Det goer jeg helt klart, men maaske kun paa ferie. Hvis jeg skulle goere noget anderledes, var det nok at bruge mere tid med Libanesere.

Hvad har du tænkt dig at bruge dine arabiskfærdigheder til efter du har forladt Beirut?

Jeg vil tage tilbage og fortsaette mine studier, og forhaabenligt kunne bruge sproget i mange andre forbindelser.

ALPS Beirut – Vælg moderne standardarabisk (MSA), levantisk arabisk, eller begge.

